Hoe haal je subjectieve elementen uit je waardepropositie?

In deze blog bespreken we hoe je subjectieve aspecten van je waardepropositieontwerp kunt weghalen door middel van klantinterviews en experimenten. Deze twee activiteiten helpen je om solide en kwantitatief bewijs te verkrijgen terwijl je je waardepropositie ontwerpt.

Strategyzer_customer_Discov.jpg

Haal subjectieve elementen uit je waardepropositie
Om vooroordelen en subjectieve gedachten echt weg te nemen, moet je onderscheid maken tussen wat klanten zeggen en wat ze doen. Om te beginnen, zul je uit moeten voeren wat Steve Blank, oprichter van de Lean Startup movement, 'klantontdekking' noemt. Je praat met klanten over hun banen en pijn- en pluspunten. Na deze interviews voer je klantexperimenten uit om verdere subjectieve aspecten weg te nemen.

Experimenten voor waardepropositie
Je taak is dus om van het proces van klantontdekking, waarin je je eerste inzichten opdoet, te gaan naar het verzamelen van echt bewijs door middel van experimenten.
Lees de hele blog van Kavi Guppta over waarderpropositie en subjectieve elementen.

Tip: meer over Waarde Propositie Ontwerp op de site.